Betingelser og regler for handel med Margit Pels.dk
Se også: Margit Pels Privatlivsbetingelser
Handelsbetingelser for Margit Pels ApS Almindelige vilkår og regler.
Information om Margit Pels ApS:
Randvolden 30
2730 Herlev
cvr-nr.: 17277170
Telefon: 3315 5049
Priser
Alle de oplyste priser er inklusiv dansk moms (25%). Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser, ligesom vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel.
Forsendelse, levering, aftaleindgåelse og afhentning
Levering sker med Postnord eller GLS. Bestilles der varer på vores hjemmeside er fragten uden beregning for kunden.til levering i Danmark. Skal varen leveres i udlandet indhent venligst tilbud afhængig af destination. Leveringstiden i Danmark er mellem 1 – 4 hverdage, hvis varerne er på lager hos os. Du vil altid du få besked via e-mail eller telefon. Indlevering og afhentning på vores buntmagerværksted påhviler kunden. Indhent venligst tilbud på info@margitpels.dk eller telefon 3315 5049.
Betaling
Du kan betale med følgende kort: Visa/Dankort, MasterCard og Visa Electron. Når vi har modtaget din bestilling via internettet, sender vi en e-mail med ordrebekræftelse til dig. Denne e-mail vil indeholde den samlede betalingssum, samt et ordrenummer. Faktura vil blive sendt på mail. Den gælder som din kvittering og garantibevis. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af faktura pr. e-mail, så send en e-mail til info@margitpels.dk med ordrenr. påført.
Afbestilling af bestilling
Ønsker du at annullere eller afbestille en allerede bestilt ordre, bedes du sende en mail til info@margitpels.dk, hvor der i emnefeltet skrives ’Afbestilling + ordrenummer’. Du kan også ringe på 3315 5049 og afbestille ordren.
Fortrydelsesret – hvis du fortryder dit køb
Du har 1 måneds fortrydelsesret, når du handler i vores webshop. Fortrydelsesfristen udløber 1 måned efter den dag du; a) har modtaget din vare b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele. Du skal inden 1 måned fra modtagelse sende varen tilbage til Margit Pels ApS. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 1 måned efter, du har modtaget varen.
Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Mærkater o.l. må ikke være fjernet fra varen. Udover selve varen, som skal være forsvarligt pakket, vil det være en fordel for ekspeditionen, såfremt du vedlægger udfyldt returseddel. Returvarer fra flere forskellige ordrer må gerne sendes samlet – husk dog at vedlægge returseddel for alle ordrer.
For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, med mindre andet er aftalt. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.
Fik du bestilt en forkert størrelse?
Du er velkommen til at kontakte os på telefon 3315 5049 eller mail: info@margitpels.dk. Du kan også gå ind på webshoppen og bestille den rigtige størrelse og send blot den forkerte retur. Bemærk at vi igen hæver beløbet for den nye vare, men tilbagebetaler den returnerede vare så snart vi modtager den. Du må gerne vente med at returnere varerne til du har modtaget og afprøvet de nye varer. Hermed kan du nøjes med én returforsendelse. De 30 dages returret gælder fra levering af den sidste ordre.
Tilbagebetaling af beløbet ved returnering
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) – gælder kun returnering af hele ordrer og kun for privatpersoner. Varen skal være os i hænde, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder, senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om, at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Varen kan ikke byttes i andre butikker.
Emballagen
Varer som sendes retur, skal sendes enten i en yderpose/plasticpose eller i en kasse, hvorpå returlabelen påklistres. Ved returnering af fodtøj i original kasse, må den originale skokasse ikke benyttes som forsendelseskasse, dvs. der må ikke skrives eller klistres noget direkte på skokassen.
Reklamationsbehandling
Er varen forsinket eller har varen en fejl, kontakt os venligst på telefon 3315 5049 eller mail info@margitpels.dk. Klager over fejl ved varen skal ske inden rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig gennemgang af varen. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Hærværk, misbrug, fejlbetjening, modifikationer eller lignende er ikke omfattet af reklamationsretten Når Margit Pels ApS modtager en klage over en vare, behandles klagen typisk indenfor 24 timer. Margit Pels ApS vil tage stilling til, om varen skal repareres, ombyttes, eller om der skal gives et prisnedslag. Ved returnering sker dette på Margit Pels APS regning og den nye vare sendes ligeledes til kunden igen på Margit Pels ApS regning. Bemærk Margit Pels ApS skal kontaktes inden returnering.
Oplysninger om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Margit Pels ApS kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@margitpels.dk.
Kontaktoplysninger
Margit Pels ApS
Randvolden 30
2730 Herlev info@margitpels.dk