Pels er mode – mode er pels!
De fleste ved, hvad en modeblogger er, men hvad laver en modeblogger og hvordan kan de leve af det?
For de unge er det bare naturligt. Hvis du er en ung pige på 25 år, er det bare det mest naturlige, da hun er “vokset op” med det.
Internettet “tog fart i 0’erne”.
Dengang ændredes den måde man annoncerede på. Før var det typisk annoncering i f.eks dameblade, man brugte, hvis man ønskede at reklamere for mode eller pels.
Specielt unge skolepiger som brugte internettet til at fremskaffe sig viden om mode – mange af disse unge piger begyndte at skrive modeblogs og fik mange følgere. Jo flere følgere de fik, jo mere magt fik de. Modefirmaerne kunne se en ide’ i at betale en modeblogger for at omtale deres produkter. Sverige var et af de lande i Scandinavien, hvor modebloggere kunne tjene mange penge.
Er der nogen modeblogger, som skriver om pels?
I Italien startede en ung pige som modeblogger om pels – hendes rigtige navn er Samantha De Riviziis – hun kalder sin blog for LADY FUR. Hun kommer fra en famile med “buntmagertraditioner”. Med denne baggrund og en designeruddannelse lever hun idag af at promovere alle de store pelsmærker som Kopenhagen Fur, Saga Fur og American Blackglama. Hun promoverer også de store “haute couture” designere, store modefirmaer og pelsfabrikanter i Grækenland og Italien. Hun rejser hele verden rundt og bruger de sociale medier, som bl.a. Twitter og Instagram til at kommunikere med.
LADY FUR besøgte os i 2013.
Vi havde den fornøjelse i 2013, at have besøg af LADY FUR og var imponeret over, at hun både vidste alt om pels samtidig med, at hun også havde en forretningsmæssig forståelse af pelsbranchen.
Hvis du ønsker at vide mere om pels, så følg hendes blog Lady Fur